Lydnadskurs

Idag har vi varit och tränat lydnad.


Det gick jätte bra och jag visade Matte att jag kan vara riktigt duktig. 9 hundar låg på en lång rad med ca 1,5 m emellan, och mattarna och hussarna gick ca 10 m bort från oss. Meningen var att vi skulle ligga stilla i tre minuter, och Matte fick varken säga något till mig eller visa att jag skulle ligga stilla....... !!!


Och jag gjorde det.....klarade det alltså. Jag låg stilla i tre min (fast det kändes som 10). En del av mina kompisar kunde inte hålla sig utan sprang iväg, men jag tyckte det var ganska skönt att bara ligga still. Dessutom blev Matte så förvånad att hon sken som en sol, och jag fick massor med beröm och godis när hon väl kom tillbaka.


Vad lätt det är att göra henne glad!!

Men jag lovar inte att jag gör det en gång till!

Tingeling tills nästa gång.....

Jag är bäst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0