Öland i helgen!

Havsörn på Öland!


Har varit på Öland i helgen. Matte med familj var på något som heter begravning. Och det var tråkigt för jag fick sitta i bilen hela tiden. Men i och för sig va det bättre än att inte få följa med alls!


Det som däremot är så härligt med Öland är att det finns något som heter alvaret, och där kan man springa hur mycket som helst. Sen finns det en "sjögata" som vi dessutom brukar gå i för att jag ska få springa av mig. Det är dessutom en massa olika härliga lukter som är jätte spännande där...

Hittade kvigor, hare och.....HAVSÖRN!!

Två havsörnar till o med, och jag lovar de var stora, oj oj oj.

De satt på marken, och först trodde vi att det var en häger eller något som lagt sig ner, men Husse (fågelnissen) blev direkt uppspelt o sa att det var havsörnar, och naturligtvis fick vi dem på kort!


Nej, nej, detta är ingen havsörn!!


Bara jag som var tvungen att gå i o bada lite vid strandkanten i Triberga.

Det var inte så uppskattat av de tvåbenta, för det låg en massa rutten tång som man var tvungen
att gå igenom innan man kom till vattnet..och den luktade ganska "friskt" ...hihi.
Men jag tyckte inte det gjorde något!

Ha det gott tills vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Flippa

Shit vad häftigt. Jag har aldrig sett en havsörn

2008-06-30 @ 18:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0