Snart 12 veckor.....

Ja, jag kan inte säga annat än att livet leker just nu.

Jag har provat massor med nya saker, badat i bäcken, gått under magen på Celine (som är Mattes största häst) och blivit bästis med Silo (katten). Upptäckt att jag numera är mycket STÖRRE än katterna. Dessutom har jag träffat jätte mycket nya kompisar, andra hundar alltså.


Ja, jag kan väl berätta när jag tog mitt premiär dopp.....något ofrivilligt men ändå!!

Egentligen var jag bara nyfiken på vart vattnet som rann så fort tog vägen, och när jag försökte fånga lite av det gled jag ner så jag doppade hela mig med huvudet före. Husse fick slänga sig och hjälpa mig upp för jag var ju inte beredd på att det var så halt i gräset ner mot vattnet...  Ja. jo....visst var det lite konstigt och visst blev jag lite förvånad...men efter det....så tycker jag faktiskt att man kan bada varje gång man går ut i skogen. Matte försöker med allt men vattnet är så himla roligt att det bara inte går att låta bli att gå dit.


Idag har jag fått min vaccination, fast jag märkte det inte för jag fick en hel hög med godis framför näsan i samma veva...och godis är gott.....!! Mycket gott!!! Dessutom fick jag ett grisöra när jag kom hem och det var också mycket, mycket gott. Så för första gången visade jag att jag verkligen inte ville att någon skulle komma o ta det ifrån mig.

Å vips så togs örat ifrån mig flera gånger...så det var tillslut bara att vänta och acceptera att det försvann en lite stund och kom tillbaka igen.

image21

Dessutom har jag fått ett eget gosedjur...för ALLA i familjen har tröttnat på att jag bits i hälsenorna...

image22

....fast i morgon kommer Sanna till mig och ska vara hos mig på dagen...
och då tänker jag ta hennes hälsenor...hihi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0